Den nye Renault Scenic E-Tech 100 % Electric

En klassiker bliver gentænkt. 27 år efter den første Scenic kom til verdenen, kommer familiebilen nu i en ny og 100 % elektrisk udgave. Og det er på ingen måde den samme bil som for 27 år siden. Alt er ændret - undtagen navnet.

Udover det nye og markante design, så er Scenic blevet proppet med smarte løsninger og teknologier.

Op til 620 km. rækkevidde

Den nye Renault Scenic Electric kommer med to forskellige batterier.

Det ene er et 60 kWh batteri, magen til det der er i Megane Electric, med 170 hk og en rækkevidde på op til 420 km (WLTP). Batteriet lader med 22 kW AC og op til 130 kW DC.

Det andet er et stort 87 kWh batteri, som yder 220 hk. Her stiger rækkevidden med op til 200 kilometer til en rækkevidde på op til 620 km (WLTP). AC-opladning er stadig 22 kW, mens lynladning kan klares med 150 kW.

Scenic kan trække op til 1100 kilo på krogen. 

 

Unik lydoplevelse

Det første man lægger mærke til, når man sætter sig ind i den nye Renault Scenic Electric, er lyden. Det anerkendte musiker, Jean-Michel Jarre, har komponeret lydene i Scenic, således at alt fra velkomstlyden i kabinen til lyden bilen udsender, når den kører ved langsom fart for at advare fodgængere og cyklister, er Jean-Michel Jarres værk.

Det næste der fanger øjet er de to 12-tommers skærme, man bliver mødt at i kabinen. Her er det det velkendte system Open R, som også er i Renault Megane Electric, der leverer en hurtig og intuitiv oplevelse med det indbygget Google Automotive.

Som noget nyt har systemet 50 specialdesignede apps, og en helt ny og opdateret brugeroplevelse, som blandt andet tager højde for batteriets temperatur, når den hjælper dig med at finde ladepunkter langs din rute. Derudover kan du blandt andet bruge Google Automotiv til at høre din yndlings musik og betjene bilen med stemmen.

 

Stor og smart familiebil

Når man ser på størrelsen af Renault Scenic Electric, er det nærliggende at sammenligne den med Renault Megane Electric.

Scenic er ca. 4,5  meter lang, hvilket er hele 27 centimeter længere end Megane Electric. Akselafstand måler ca. 2,8 m – hvilket er ti centimeter længere end Megane Electric. De flere centimeter betyder blandt andet, at der på bagsæderne er mere plads til de langlemmede passagerer - både i forhold til ben- og skulderplads.

På bagsædet finder du også et specielt armlæn, som har plads til både telefon eller tablet og drikkevarer. Unikt for dette bagarmlæn er, at der kan trækkes to holdere ud, en på hver side, som kan holde passagerenes telefon, når de streamer film og serier.

Man kan dog nemt blive distraheret fra en god film, hvis man kommer til at kigge op i Scenic. Her er nemlig et stort Solarbay panoramisk soltag, som giver både lysindfald og en fornemmelse mere plads. Som noget nyt er panoramataget udstyret med flydende krystaller, som kan dæmpe lysindfaldet udefra ved at føre en smule elektrisk spænding gennem krystallerne. Dette kan gøres så panoramataget er helt eller delvist dækket, og kan selvfølgelig styres med en knap eller blot ved brug af stemmen. 

Bagagerummets størrelse lyder på 545 liter, og lægger man sæderne ned, mere end tredobles størrelsen til 1670 liter. Altså er det rigelig plads til at rumme en fuldt udstyret familie i Scenic.

Scenic vejer blot 125 kilo mere end Megane med identisk batteri. Det vil sige 1750 kilo for versionen med 60 kWh, mens det store batteri på 87 kWh får bilen op på 1842 kilo.

 

30 sikkerhedssystemer

Renault Scenic Electric er selvfølgelig også fyldt med sikkerhedssystemer til randen. 30 forskellige sikkerhedssystemer, såsom adaptiv fartpilot, 360° kamera, LED lys med adaptive vision med flere, og syv airbags hjælper til en bedre og sikrere køreoplevelse.

 

Genanvendelige materialer

Renault har som mål at reducere udslippet af CO2 med 80 % i 2030 – sammenlignet med 2019.

Derfor består Renault Scenic af 24 % genanvendte materialer. For eksempel er 40 % af det anvendte aluminium genanvendt (80 % af aluminiummet i døre og kølerhjelmen er genanvendt), mens 37 % af stålet også er genanvendt. I kabinen består 80 % af materialerne på instrumentbrættet af genanvendte materialer (propylen fra industriaffald), mens kabinen generelt indeholder 26 % genanvendt materiale (plastik, stål og andre materialer). Måtterne i kabinen består af 54 % genanvendte plastikflasker, og sædebetrækket er lavet af over 90 % genanvendt tekstil.

Få et uforpligtende tilbud, book en prøvetur eller bliv kontaktet